Friday, June 10, 2011

Kenangan yang teristimewa..

Assalamualaikum..


Semoga korang sihat sejahtera,..Kesihatan adalah nikmat yang ternilai dikurniakan Allah,..
Hari ni,Aq rase sedih sedikit.Entah kenape,perasaan rindu menggamit diri ini.Teringat akan wajahnya,senyumannya,pujukannya...


Memandangkan blog ni hanya beberapa kawan aq je yang tahu,so aq tak malulah nak luahkan segala isi hati aq kat sini.Korang mane kenal aq pon,ye tak?huhu2..

Dulu,aq ingat lagi time kat hostel,bila ada muhasabah diri je...mesti ade kaitkan dengan ibubapa.Biarpun berpuluh kali,benda yang same...Aq akan rase sedih,menangis sampai air mata tak henti-henti keluar.Sampai kawan-kawan aq sendiri pelik sebab aq dikenali periang dan suka membebel...(tak dinafikan)haha2..



Maksudnya :

(Iaitu) orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata: “Sesungguhnya Kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah Kami kembali.” (Al Baqarah 02:156)
Aq ingat lagi,time aq darjah lima,adik bongsu aq plak dalam kandungan mak aq.Aq dikejutkan berita yang menjadikan berita itu adalah kenangan pahit bagi aq.Yup,bagi sesiape yang pernah rase...Korang akan rase dengupan jantung korang semakin kuat time tu,perasaan tidak percaya,rasa macam bermimpi, pastu air mata mula keluar dari mata korang sampai merah dan sakit. 
Bukan gambar mata aq:)
Yup,terasa rindu dengan arwah ayah aq.Dulu,aq amat takut pada mak aq berbanding arwah ayah aq,..Mak aq amat tegas time aq kecik dulu,sekarang dah taklah, sebab aq dah besar,huhu2,..
Time aq sekolah rendah dulu,INGAT lagi..
Aq tak hafal sifir,mak aq tak bagi tido dan kene rotan kat tangan,Aq menangis,arwah ayah aq pujuk...Aq tak solat,mak aq marah,aq merajuk,arwah ayah aq yang pujuk...Aq tak pakai tudung keluar rumah,mak aq tegur,aq terasa,arwah ayah aq yang pujuk,..
Sekarang,baru aq faham...Kalau aq tak hafal sifir,cikgu math aq takkan rotan aq(nampak lebih sakit  dari yang mak aq rotan aq),kalau aq tak solat dulu,takkan ade rase bersalah kalau tinggalkan solat sebab dah amalkan dah kecil...kalau aq tak pakai tudung dulu,aq takkan selang-seli, sekejap pakai sekejap tak pakai tudung, macam yang aq tengok kat u aq sekarang,TERIMA KASIH,mak.TERIMA KASIH,arwah ayah sebab memberi kenangan yang istimewa buat aq,..




6 comments:

Murni Yusoff said...

Wassalam..thniah ada ibu ayah sebaik tu,wlpn ayah awal dh x ada..tp dia akan suka dn beruntung ada anak mcm awal kan..so jgn sedih2..smile..=D

nur 'afifah :) said...

hye. suddenly, i miss my dad :'(

Menusuk Hati said...

al fatihah...jangan jemu doakan ayahmu ye..

Ghab Van Hal said...

al-fatihah

Raul said...

Happy Μοnday and all the best. Have a nice week!

nur lia said...

murni yusoff: thanx,..of course,awal memang baik pon:)

nur'afifah:) :me too...

menusuk hati: thanx,insyaAllah..

ghab van hal: :)

raul: thanx,wish to u too:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...